Als u boekt, lees altijd...

Boeken, hoe werkt het?

  • Ga naar de accommodatie van uw keuze. U boekt vanuit daar uw vakantieaccommodatie in 5 eenvoudige stappen.
  • Na verzending van uw boekingsaanvraag in stap 5 ontvangt u een automatische ontvangstbevestiging per mail. De verder afhandeling leest u onder het kopje ’Afhandeling boeking’ hieronder
  • U kunt ook telefonisch boeken op 020-4202900 van maandag t/m vrijdag van 9.30 tot 17.00 uur en regelmatig ook ’s avonds en in het weekend.
  • U boekt met SGR-garantie: Uphill Vakantiehuizen is aangesloten bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden).
  • Bedenkt u dat een boeking via internet of per telefoon in principe bindend is. Als u eerst nog extra informatie wenst voordat u definitief wilt boeken, kunt u kiezen voor de optie "ik heb een vraag".
  • Wij adviseren altijd een reis- en/of annuleringsverzekering te sluiten. Wij verzorgen dat graag voor u met de reisverzekeringen van Europeesche Verzekeringen.
  • Op alle boekingen zijn onze algemene voorwaarden van toepassing.

Afhandeling boeking

  • Snel bericht: U krijgt doorgaans nog dezelfde dag of uiterlijk de volgende dag bericht per mail of telefoon of uw boeking akkoord is.
  • Boekingsbevestiging/factuur: Deze ontvangt u per post of per mail.
  • Aanbetaling: 30% te voldoen na ontvangst van de boekingsbevestiging/factuur.
  • Restantbetaling: Te voldoen 6 weken voor vertrek. Bij boeking vanaf 6 weken voor vertrek betaalt u ineens.
  • Betalingswijze: U betaalt met internetbankieren of d.m.v. overschrijving. Zonder zorgen over de veiligheid.
  • Reispapieren: Routebeschrijving, Voucher en Reisinformatie ontvangt u uiterlijk 10 dagen voor vertrek per post of per mail.
  • Lastminute boeking: Uphill handelt boekingen kort voor vertrek snel en gemakkelijk af per email. Uw betaling doet u met internetbankieren of telefonische overboeking.
  • Prijsopgave: In stap-5 van de boeking staat de prijsopgave voor uw boeking.

Goed om te weten

  • Uphill Vakantiehuizen is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij (Uphill Vakantiehuizen) door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
  • Uphill Vakantiehuizen werk samen met Europeesche Verzekeringen, de specialist in reisverzekeringen en een van de grotere aanbieders van reis- en annuleringsverzekeringen.
  • Heeft u vragen? Over de accommodaties of toeristische mogelijkheden? Wilt u advies over uw reisbestemming, of twijfelt u bij uw keuze? Aarzel niet en bel (020-4202900) of mail ons! Wij zijn uitstekend op de hoogte van de situatie en de mogelijkheden ter plekke en informeren u graag.

Verblijfsperiode

  • Vakantiehuizen: de standaard verblijfsperiode is minimaal 1 week en loopt van zaterdag tot zaterdag.
  • Afwijkende verblijfsperiodes zijn in overleg mogelijk, met name buiten het hoofdseizoen.
  • Appartementen, pensions en hotels: minimale verblijfsperiode in de zomer en buiten het winterhoofdseizoen bedraagt 3 nachten met aankomst- en vertrekdag naar wens.

Aankomst, vertrek en sleuteloverdracht

  • Tsjechië en Slowakije:
  • De sleuteloverdracht vindt meestal plaats bij het vakantieverblijf. Details staan vermeld in uw reispapieren.
  • De standaard aankomstdag in Tsjechië en Slowakije is zaterdagmiddag tussen 15.00 en 18.00 uur.
  • De standaard vertrekdag in Tsjechië en Slowakije is is zaterdagochtend vóór 10.00 uur.
  • Probeert u de aankomsttijd van 15.00 uur aan te houden.
  • De regeling van de sleuteloverdracht, een duidelijke routebeschrijving, de voucher en andere informatie ontvangt u uiterlijk 10 dagen voor vertrek.

SGR bijdrage

  • Per boeking geldt vanaf 1 februari 2021 een verplichte SGR-bijdrage van € 10,00.

Reserverings- en wijzigingskosten

  • Per boeking worden reserveringskosten van € 27,50 in rekening gebracht.
  • Boekt u verschillende vakantieverblijven, dan betaalt u slechts één keer reserveringskosten.
  • Voor wijzigingen in uw boeking van reisdeelnemers, aankomstdatum/tijd of vertrekdatum/tijd of huisdieren worden wijzigingskosten van € 20,00 in rekening gebracht naast de eventueel verschuldigde extra kosten.

Prijzen en maximum personen

  • Wat inclusief en exclusief de prijs is, eventuele toeslagen (verplicht of naar wens) en verdere relevante bijzonderheden staat onder prijsinformatie vermeld.
  • Het in de woningbeschrijving genoemde personenaantal is het maximaal toegestane aantal. Bewoning met meer personen is niet geoorloofd. Wilt u tijdens uw vakantie vrienden uitnodigen, bespreek dit dan altijd met de eigenaar of sleutelbeheerder van uw vakantiehuis.
  • Extra personen (voor zover mogelijk en toegestaan) moeten altijd van te voren bij Uphill aangemeld worden. Eventuele meerkosten hiervan moeten voor aanvang van uw verblijf voldaan zijn.
  • Kosten van extra personen bij vakantiehuizen: De leeftijd op de dag van aankomst is bepalend voor de prijs.
  • Prijzen per persoon bij pensions en hotels: De leeftijd op de dag van aankomst is bepalend voor de prijs. De prijs is mede afhankelijk van de bezetting per kamer. Relevante details worden onder de prijsinformatie weergegeven. Kinderprijzen zijn meestal alleen geldig bij ouders op de kamer. Kortingen zijn niet van toepassing op toeslagen (bijvoorbeeld halfpensiontoeslag, gebruik voorzieningen e.d.). Voor een éénpersoonskamer is meestal een toeslag van toepassing. Een boeking wordt pas definitief nadat we met u de totale prijs besproken hebben en uw akkoord daarvoor hebben ontvangen.
  • Hout voor een (open) haard en vuurplaats is meestal aanwezig. Ter plekke kan een vergoeding worden gevraagd voor het houtverbruik.
  • Prijzen zijn vastgesteld op op basis van koersen en afspraken met de accommodatieverschaffers op het moment van publicatie op onze site. Indien koerswijzigingen of andere oorzaken daartoe aanleiding geven kunnen prijzen op de site worden gewijzigd.
  • In geval van koerswijzigingen van meer dan 10 procent t.o.v. het moment van boeking is Uphill gerechtigd de prijs van een reeds geboekt vakantieverblijf aan te passen. In voorkomende gevallen zal Uphill de prijsaanpassing inzichtelijk maken en heeft de klant het recht de prijsaanpassing te weigeren en kosteloos af te zien van de boeking m.u.v. verschuldigde premie voor reis- of annuleringsverzekering.

Waarborgsom

  • Bij aankomst betaalt u een waarborgsom af aan de eigenaar/beheerder. De waarborgsom kan betaald worden in euro’s of in de tegenwaarde van de valuta van het land. Bij het vertrek uit het vakantieverblijf wordt de waarborgsom aan u terugbetaald.
  • De waarborgsom bedraagt meestal € 100, tenzij anders vermeld.
  • Bij constatering van schade heeft de eigenaar/beheerder het recht het schadebedrag te verrekenen met de waarborgsom. De huurder is aansprakelijk voor aan hem/haar toe te rekenen schade.
  • Bij vertrek krijgt u de waarborgsom terug. Als u bij vertrek de accommodatie verlaat voordat u de verhuurder of beheerder getroffen en zonder dat duidelijke afspraken hierover, heeft, dan loopt u de kans dat u de borg niet terugkrijgt. De gezamelijke eindinspectie kan dan immers niet plaatsvinden. Het is nooit toegestaan de accommodatie onafgesloten achter te laten. Voor eventueel daaruit voortvloeiende schade kunt u aansprakelijk gesteld worden.
  • Uphill is in geval van geschillen over de waarborgsom en schade(verrekening) geen partij en is niet verantwoordelijk voor terugbetaling van de waarborgsom.

Toeristenbelasting

  • De toeristenbelasting is een gemeentelijke heffing. De hoogte van de belasting verschilt per gemeente en varieert van € 0,50 tot ca. € 1,50 per persoon per dag. Kinderen betalen meestal een gereduceerd tarief. De hoogte van de toeristenbelasting wordt bij boeking niet standaard vermeld.
  • Of de toeristenbelasting bij de prijs is inbegrepen staat vermeld onder prijsinformatie. Als de toeristenbelasting niet bij de prijs is inbegrepen betaalt u deze ter plekke bij aankomst of vertrek.

Huisdieren

  • Vraagt u bij boeking altijd of een hond welkom is. Huisdieren dienen bij boeking altijd opgegeven te worden en worden vermeld op uw factuur/bevestiging.
  • Of een hond welkom is staat vermeld bij de accommodaties op de overzichtspagina en bij de kenmerken onder ’voorzieningen en tuin’. Maar afhankelijk van soort en grootte van de hond heeft de verhuurder altijd het recht om geen toestemming te geven. Als u meer dan 1 hond mee wilt mee nemen moet dat ook altijd worden gecontroleerd of dat toegestaan is.
  • De kosten voor een hond staan vermeld bij de huispresentaties en worden door u meestal ter plekke afgerekend.
  • Het is niet toegestaan uw hond in de slaapkamers toe te laten.
  • Voor een ander huisdier dan een hond moet apart worden aangevraagd of het toegestaan is.
  • EU-paspoort huisdier:uw huisdier is welkom met een EU-paspoort dat wordt afgegeven door de dierenarts. Controleert u goed of de benodigde papieren in orde zijn.
  • Een hond moet in het openbaar vervoer en openbare gebouwen een muilkorf dragen.

Bedlinnen

  • Vakantiehuizen en appartementen: Of bedlinnen aanwezig is of dat u het zelf mee moet nemen staat vermeld onder prijsinformatie.
  • Pensions en hotels: Bedlinnen is altijd aanwezig.
  • Als bedlinnen aanwezig is gaat het om een eerste verstrekking bedlinnen (lakens en slopen) voor het aantal personen dat bij boeking is aangemeld. U kunt bij accommodatieverschaffer vragen naar een tweede verstrekking bedlinnen. Hiervoor kan een vergoeding gevraagd worden.

Handlinnen

  • Vakantiehuizen en appartementen: U zorgt zelf voor handlinnen - badhanddoeken, keukenhanddoeken, theedoeken, etc.
  • Pensions en hotels: Badhanddoeken zijn aanwezig, maar wij adviseren ook zelf handdoeken mee te nemen.

Dekens, bedlinnen

    Dekens en/of dekbedden en kussens zijn altijd aanwezig.

Kinderbed, kinderstoel

  • Als een kinderbedje of kinderstoel aanwezig zijn staat dat onder de kenmerken gemeld.
  • Let op: Een kinderbedje of kinderstoel moeten bij boeking altijd expliciet aangevraagd te worden, ook al staat in de tekst aangegeven dat het er is.
  • Bedlinnen en dekentjes/dekbed voor een kinderbedje neemt altijd u zelf mee.

Schoonmaak

  • Meestal is de eindschoonmaak bij de prijs inbegrepen. Als u ter plekke moet betalen voor de eindschoonmaak dan staat dit vermeld onder de prijsinformatie.
  • Tijdens uw verblijf verzorgt u zelf de dagelijkse schoonmaak van het vakantieverblijf. Bij vertrek laat u de accommodatie opgeruimd en schoon achter. De keuken(inventaris) ruimt u op, de afwas is gedaan, vuilnis is verzameld en op de voorgeschreven plek geplaatst, etc.
  • De eindschoonmaak wordt verzorgd door de accommodatieverschaffer, tenzij anders vermeld.

Energieverbruik en waterverbruik

  • Alle accommodaties zijn voorzien van verwarming, elektriciteit (220 V) en koud en warm stromend water.
  • De verwarming is bij veel accommodaties elektrisch. Bedenkt u dat elektrische verwarming duur in gebruik is!
  • De watervoorziening van de huizen is in het algemeen goed. Laat u zich bij aankomst altijd informeren over de (drink)watervoorziening en eventuele bijzonderheden.
  • Regelmatig wordt bij vakantiehuizen in natuurgebieden water m.b.v. een elektrische waterpomp uit een waterput/bron verkregen.
  • Als het een tijd niet geregend heeft kan het gebeuren – in de zomer - dat de watervoorraad niet groot is. Ook met het oog op de gasten die na u komen verzoeken we u vriendelijk in deze gevallen zuinig te zijn met water. In tijd van (extreme) droogte moet u rekening houden met watertekorten. Uphill aanvaardt geen aansprakelijkheid voor daaruit voortvloeiende schade.
  • Het komt voor dat het leidingwater geen drinkwater is. Informeert u bij de eigenaar. Koopt u in die gevallen en in het geval u twijfelt altijd bronwater in flessen.

Boilers, geysers, warmwaterapparatuuur

  • Warm water wordt meestal verkregen met een elektrische boiler, een geiser (elektrisch of gas) of een combinatie van beide.
  • Op boilers zit soms een tijdschakelaar die zorgt voor opwarming van de boiler gedurende circa 8 uren per dag.
  • Bedenk dat de voorraad heet water in een boiler beperkt is en dat opwarmen even duurt.
  • In Tsjechië, Slowakije en Polen is het niet ongebruikelijk dat gedurende een beperkt dagdeel de stroomvoorziening voor boilers, verwarming en wasmachines e.d. van overheidswege uitgeschakeld wordt. De stroomvoorziening voor verlichting e.d. functioneert wel normaal 24 uur per dag.

Wees zuinig met energie.

  • Als u de kosten voor energieverbruik ter plekke moet betalen: Bedenk dat de kosten voor elektriciteit in de winter relatief hoog zijn, want u betaalt het daadwerkelijke verbruik en niet het gemiddelde verbruik. Bovendien is de verwarming in veel accommodaties elektrisch, wat veel hogere kosten met zich meebrengt dan wat u in Nederland gewend bent. Daarbij is elektriciteit in Tsjechië en Slowakije duur. Ook daarom adviseren wij u zuinig om te gaan met het verbruik van energie.
  • Uphill aanvaard geen aansprakelijkheid over eventuele meningsverschillen met de beheerder of verhuurder over de te betalen vergoeding voor energieverbruik.
  • Ook als de kosten voor energieverbruik inclusief de prijs zijn is het vriendelijke verzoek om zuinig om te gaan met energie.

Sanitaire voorzieningen

  • De accommodaties beschikken over normale sanitaire voorzieningen: toilet, douche en/of bad, wastafel, koud en warm water.
  • Een wastafel heeft niet altijd warm stromend water.
  • Als er sprake is van buitengewoon eenvoudig sanitair dan wordt dat duidelijk vermeld in tekst.

Parkeren en bereikbaarheid

  • U kunt uw auto bij uw vakantieverblijf parkeren. Soms is een garage aanwezig.
  • Kunt u de auto niet direct of dichtbij bij uw huis parkeren dan staat dit duidelijk in de tekst.
  • In geval van (zware) regen- of sneeuwval kan het gebeuren dat u (tijdelijk) niet direct bij vakantieverblijf kunt parkeren.
  • Houdt u er rekening mee dat vanwege de ligging van veel vakantiehuizen in bos- en natuurgebieden het laatste stuk bosweg of zandweg kan zijn. Rijdt u dan voorzichtig, vooral als uw auto zwaar beladen is en laag bij de grond ligt.
  • Uphill is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit of verband houdt met een slechte bereikbaarheid van de accommodatie wegens (zware) regen, hagel- of sneeuwval.

Keukeninrichting

  • In vakantiehuizen en appartementen is altijd een koelkast aanwezig.
  • Vakantiehuizen en appartementen beschikken standaard (tenzij anders vermeld) over een complete keukenuitrusting: pannen, serviesgoed, bestek, een gas- of elektrisch kooktoestel of formuis, voorzien van minimaal twee kookplaten/pitten.
  • Warm water is normaal gesproken aanwezig in de keuken. Als in de keuken geen warm water is staat dit duidelijk vermeld.
  • In de keuken willen soms wel eens ontbreken zaken als een schilmesje, kaasschaaf en kurkentrekker. Ook zijn niet altijd een koffiekan met koffiefilter of een koffiezetapparaat aanwezig. Onder ’kenmerken’ in de rechterkolom naast de accommodatiebeschrijving staat dit vermeld wat aanwezig is.

Inrichting en inventaris

  • De vakantieverblijven zijn ingericht naar smaak van de eigenaar en naar Tsjechische en Slowaakse gewoonte en gebruik.
  • De inventaris kan soms een enigzins rommelige indruk geven door het gebruik van verschillende soorten meubels e.d.
  • Houdt u er rekening mee dat de bedden soms korter en harder zijn dan u gewend bent. Een tweepersoonsbed kan bestaan uit twee aan elkaar geschoven éénpersoonsbedden.
  • Veel televisietoestellen zijn voorzien van satellietontvangst. Hiermee is een breed scala aan zenders te ontvangen. Maar de satellietontvangst is niet standaard afgestemd op nederlandse zenders. Is dit wel het geval dan staat dit vermeld. Televisietoestellen met antenne ontvangen binnenlandse zenders met in de grensgebieden ook ontvangst van Duitse of Oostenrijkse zenders. Bij vakantiehuizen van nederlandse eigenaren is vaak een op nederland afgestemde satellietontvangst aanwezig.
  • Zitgelegenheid: In de huisbechrijvingen wordt het volgende onderscheid gemaakt:
    zithoek: ‘lekkere’ stoelen en/of banken
    eethoek: ‘gewone’ eettafelstoelen
    zit/eethoek: ‘gewone’ eettafelstoelen.
    Met wat schuiven van bankstel en stoelen blijkt vaak toch een zithoek te maken. Respecteer u wel de huisregels.

Tuin

  • De tuinen van vakantieverblijven kunnen overlopen in de omringende natuur en zijn in die gevallen meestal geen gecultiveerde tuinen.
  • De verhuurder kan af en toe langskomen om bijvoorbeeld de planten of zijn moestuin te verzorgen of om te vragen of alles naar wens verloopt.
  • Tuinmeubilair is bijna altijd aanwezig. De kwaliteit kan sterk uiteenlopen van zeer eenvoudig tot luxe tuinsets.
  • Houdt u er rekening mee dat er niet altijd voldoende tuinmeubels zijn voor het personenaantal dat is toegestaan.

Voorzieningen in de omgeving en ligging

  • Veel van onze vakantiewoningen zijn geselecteerd op een landelijke ligging. Soms bestaat een dorp maar uit enkele huizen. Het komt voor dat uw mobiele telefoon niet overal werkt.
  • Voorzieningen in de omgeving van de vakantiehuizen (zoals toeristische attracties, winkels, restaurants, zwembaden, etcetera) kunnen door diverse oorzaken zoals seizoen(sluiting), verbouwing, en dergelijke (tijdelijk) niet beschikbaar zijn.
  • De afstanden naar diverse voorzieningen staan weergegeven bij de accommodaties bij ’Kenmerken’ onder het kopje ’Afstanden (in km)’. Daar genoemde afstanden geven een indicatie van de afstand.

Levensstandaard en gewoontes van het land

  • In Tsjechië, en Slowakije is het verstandig rekening te houden met een wat lagere levensstandaard. De toeristische voorzieningen zijn nog niet altijd zo ontwikkeld als bijvoorbeeld in ons eigen land of bijvoorbeeld Duitsland. Maar de laatste jaren wordt er een grote inhaalslag gemaakt en komen de voorzieningen en levensstandaard steeds meer op een westers niveau terecht.
  • De inventaris en inrichting van de accommodaties is in het algemeen van een iets lagere standaard dan wat we in Nederland gewend zijn. Maar steeds meer accommodaties zijn voorzien van een inrichting naar westerse maatstaf. De huisbeschrijvingen en de foto’s geven een goede indruk van wat u kunt verwachten.
  • In Tsjechië en Slowakije is het gebruik dat bij binnenkomst in een huis de schoenen verwisseld worden voor pantoffels en huissloffen. Deze staan voor gasten (meestal) ruim voorradig in de gang. U kunt natuurlijk ook uw eigen pantoffels/sloffen meenemen.

Wintervakantie

  • Tsjechië en Slowakije hebben zich de laatste jaren ontwikkeld tot aantrekkelijke wintersportbestemmingen met voorzieningen van uitstekende standaard. Met name de iets minder veeleisende wintersporters en families met kinderen zullen zich op de Tsjechische pistes zeer goed vermaken. Bijkomend voordeel is dat Tsjechië een stuk voordeliger is dan de traditionele wintesportlanden als Oostenrijk en Frankrijk. Terwijl de sneeuwzekerheid van december tot maart zeer groot is.
  • Vrijwel alle accommodaties zijn voorzien van elektrische verwarming. Soms is de verwarming aangevuld met een hout- of kolengestookte warmtebron. Uphill weet van elke accommodatie hoe er verwarmd wordt. Als u de kosten voor verwarming ter plekke moet betalen, bedenkt u dan dat elektrisch verwarmen relatief duur is (zeker in vergelijking met de nederlandse gasverwarming).
  • Warm water wordt doorgaans verkregen middels een elektrische boiler, een geiser (elektrisch of gas) of een combinatie van beide. Zelden is een boiler hout- of kolengestookt. Op boilers kan een tijdschakelaar gemonteerd zijn. De voorraad heet water in een boiler is beperkt en opwarmen duurt even. Volgt u de instructies van de eigenaar op ter voorkoming van bevriezing.
  • De toegangsweg en oprit naar uw verblijf kan steil, besneeuwd of verijst zijn. Gebruik van sneeuwkettingen is kan dan noodzakelijk zijn.
  • Sneeuwkettingen en winterbanden zijn verplicht in Tsjechië en Slowakije.
  • De toegangsweg naar uw verblijf kan insneeuwen en onbegaanbaar worden. De weg wordt z.s.m. geruimd, maar grotere wegen zullen voorgaan.
  • Uphill is nooit aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit of verband houdt met winterse omstandigheden.

Lokale diensten

  • Uphill biedt via lokale organisaties in diverse plaatsen diensten aan, zoals skilessen en huur van skiuitrusting. De klant is zich bewust van het feit dat deelneming aan activiteiten van deze lokale agenten of afname van diensten van deze lokale agenten, voor hem/haar alsmede voor derden, alsmede voor zijn/haar goederen en/of goederen van derden, risico’s met zich meebrengt voor schadeletsel, schade en gevolgschade. Deze risico’s s zijn uitdrukkelijk voor uw eigen rekening.






facebook Up Hill Vakantiehuizen Twitter Uphill Vakantiehuizen Google+ Up Hill Vakantiehuizen


Logo Uphill Vakantiehuizen

© Uphill 2021 | Privacy Policy


Contactgegevens


  020 42 02 900

  info@uphill.nl

Openingstijden
ma t/m vr 9.30 tot 17.00 uur

We zijn regelmatig ook 's avonds tot 21:00 uur en op zaterdag bereikbaar.

Website
www.uphill.nl

Adres
Oudeschans 21
1011 KS Amsterdam
Nederland

Extra zekerheid


Lid SGR
Up Hill Vakantiehuizen is lid van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)

Europeesche Verzekeringen
Europeesche Verzekeringen Up Hill werkt samen met Europeesche Verzekeringen met uitstekende service en snelle schade-afhandeling.

Bankrelatie

INGNL72 INGB 0004 0171 43
Bic-code: INGBNL2A
t.g.v. Uphill Vakantiehuizen



Overige gegevens

Kamer van Koophandel
33244289 Amsterdam

Btw
803557401B01